برنامه ریزی آزمون وکالت

این وبلاگ، راه ارتباطی با مولف کتاب دفتر برنامه ریزی آزمون وکالت است.

برنامه ریزی آزمون وکالت

این وبلاگ، راه ارتباطی با مولف کتاب دفتر برنامه ریزی آزمون وکالت است.

این پایگاه، پایگاهی اینترنتی است جهت همراهی دوستان در برنامه‌ریزی آزمون وکالت (طرح پشتیبان وکالت)

"موفقیت و برنامه‌ریزی در آزمون وکالت- مهم‌ترین آزمون حقوقی"
برای موفقیت در آزمون مهمی مانند وکالت، بایستی با برنامه ریزی و با همراهی یک پشتیبان و یک مشاور خوب، برنامه ی درسی خود را پیش ببرید و مطابق برنامه مطالعه کنید تا به قبولی نزدیک شوید. در طرح پشتیبان آزمون وکالت، یک مشاور خوب، یک مدرس دانشگاه و یک مولف کتب برنامه ریزی آزمون وکالت، دفتر برنامه ریزی کارشناسی ارشد و دفتر برنامه ریزی دانشجو و مولف بیش از 20 مجلد کتاب حقوقی با سابقه ی چندین ساله در امر برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی مختص رشته حقوق جهت قبولی شما از ابتدا تا انتها همراه شما خواهد بود.
خدمات طرح پشتیبان وکالت عبارتند از خدمات مشاوره ی آموزشی- روان شناسی و ایجاد انگیزه و نقشه ی ذهن و آموزش تکنینکهای مرور و تثبیت مطالب و ارائه ی برنامه های هفتگی به داوطلب و اخذ گزارش به صورت مرتب از وی و همچنین ارائه ی برنامه های متنوع و مختلف متناسب با سطح و پایه ی علمی هر داوطلب و همچنین معرفی منابع تشریحی و تستی و آموزش تکنیکهای تست زنی و ....
بیش از 40 هفته تماس مداوم و مشاوره های گوناگون در خصوص وضعیت داوطلب و کنترل پیشروی برنامه و رفع اشکالات و ....
جهت اطلاعات بیشتر و درخواست ثبت نام در طرح پشتیبان وکالت یا دریافت برنامه‌های درسی و اخذ مشاوره تحصیلی از طریق راه‌های ذیل ارتباط برقرار نمایید:
تماس: 09193807472
تلگرام:‌ @mohajer_law
کانال موفقیت و برنامه ریزی آزمون وکالت: @azmoonvekalat1396

رمز موفقیت در آزمون وکالت (14)

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ق.ظ

"رمز موفقیت در آزمون وکالت (14)"

موفقیت در آزمون وکالت پس از آنکه به پایه‌ی علمی داوطلب و استعداد وی ارتباط عمیقی دارد؛ بیش از هر چیزی به تکنیک‌های مطالعاتی ارتباط دارد. در آزمون وکالت مطالعه‌ی داوطلب بایستی کاملاً مطالعه به صورت تستی باشد و از حفظ همه‌ی مطالب و همه‌چیز بایستی پرهیز نماید.

در حقیقت در وکالت آنچه که اهمیت شدیدی دارد مطالعه‌ی دقیق و کامل در فرصت دقیق به شرح ذیل است:


الف) قانون خوانی: آنچه که منبع اول و آخر وکالت است، نص قانون و مواد قانونی است که البته بستگی به سطح و عمق داوطلب دارد. به تعبیر حقوقی، قانون‌خوانی شرط لازم است اما شرط کافی نیست. (با لحاظ خلاصه‌نویسی کردن و نموداری کردن متن قوانین، حدود 60 روز یا دو ماه برای این امر باید وقت گذاشت.)
ب) مطالعه منابع تشریحی: منابع تشریحی با توجه به سطح داوطلب که در همین پایگاه نیز منابع معرفی شده است، بایستی مطالعه شود. این منابع نیز اگر منابع دانشگاهی هستند به دلیل حجیم بودن بایستی نکته‌نویسی شوند ولی اگر منابع آزمونی هستند بایستی خلاصه شوند حتی‌الامکان و حتماً نموداری شوند.
* خرید قانون نموداری یا کتب نموداری خیلی کمک‌کننده نیست؛ نکات و خلاصه‌ها و نمودارهای هر داوطلب فقط و فقط برای خود آن شخص نهایت اثرگذاری را دارند و برای دیگران این استفاده ممکن نیست. (در منابع آزمونی و غیردانشگاهی ولو محشاخوانی حدوداً دوماه یا 60 روز و تا 75 روز ممکن است به طول بینجامد.)
ج) مطالعه تستی: پس از مطالعه تشریحی یا تؤامان با مطالعه تشریحی بایستی تست‌های طبقه‌بندی شده ی هر درس به صورت کامل زده شود. (تست‌زنی حدوداً 2 ماه نیاز خواهد داشت.)
د) مرور مطالب و تثبیت در ذهن: مرور نکات خلاصه‌ی قوانین و خلاصه‌ی کتب در صورت خلاصه‌نویسی و همچنین مطالعه‌ی تست‌های سخت و دشوار که علامت زده شده است و در دفتری جداگانه نوشته شده است، در سه ماه پایانی بایستی انجام شود.

*** دقت شود، زمان‌های بیان‌شده مقطع نیستند، به این معنا که الزامی ندارد اول قانون خواند و بعد رفت سراغ منابع تشریحی و یا تست باید جدای جدا از دروس باشد، بلکه اینها زمان‌های جداشده هستند و یعنی داوطلب بایستی حدود 6 ماه تا 7 ماه زمان روی قانون‌خوانی و تست‌خوانی و تشریحی‌خوانی بگذارد و سه ماه پایانی را به مرور و تثبیت همه‌ی آنچه خوانده است بگذراند. مثلاً در برنامه‌ریزی طرح پشتیبان ما، خود مرور از همان ابتدا به صورت تدریجی انجام می‌شود که در صورت تثبیت می‌توان سه ماه پایانی را کاهش داد.
*** تکنیک‌های مرور و تثبیت مطالب در ذهن در همین پایگاه توضیح داده شده است؛ بنابراین باید دقت کرد برای وکالت حداقل زمان برای داوطلبان متوسط بایستی ده ماه باشد. داوطلبان ضعیف و شاغل و متأهل که زمان‌های فراغت کمتری دارند، بایستی حداقل دوازده ماه یا چهارده ماه برای مطالعه وقت بگذارند تا بتوانند در آزمون وکالت نتیجه‌ای دلخواه را بگیرند.

نظرات  (۳)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد احتمال تغییر رای در دادگاه تجدید نظر به سایت بزرگمهر مراجعه کنید هم چنین برای استخدام کارآموز می توانید به این سایت مراجعه کنید

چگونه میتوان اعاده دادرسی در پرونده های کیفری انجام داد؟

 

این اتفاق چند نکته مثبت دارد. بیشتر مردم ترجیح می دهند که پرونده های خودشان را به دست وکیل قاضی بازنشسته بسپارند؛ زیرا طی این چند سال باتوجه به تجربه ای که کسب کردند، با پرونده های زیادی با تنوع بالایی برخورد داشته اند و پیچیدگی های دادگاه را بیشتر می شناسند؛ برای همین اولویت مردم برای وکالت، وکیل قاضی بازنشسته می باشد. همچنین وکیل قاضی بازنشسته به قوانین به خوبی آگاه است. یک وکیل برای گرفتن پرونده وکالت و شروع کار به صورت رسمی باید دوره لیسانس را بگذراند و در آزمون وکالت شرکت کرده و قبول شود ولی وکیل قاضی بازنشسته نیازی به طی کردن این مراحل ندارد و بعد از درخواست پرونده وکالت به کانون وکلای دادگستری، پرونده وکالت به او داده می شود و می تواند به طور رسمی فعالیت خودش را آغاز کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی