برنامه ریزی آزمون وکالت

این وبلاگ، راه ارتباطی با مولف کتاب دفتر برنامه ریزی آزمون وکالت است.

برنامه ریزی آزمون وکالت

این وبلاگ، راه ارتباطی با مولف کتاب دفتر برنامه ریزی آزمون وکالت است.

این پایگاه، پایگاهی اینترنتی است جهت همراهی دوستان در برنامه‌ریزی آزمون وکالت (طرح پشتیبان وکالت)

"موفقیت و برنامه‌ریزی در آزمون وکالت- مهم‌ترین آزمون حقوقی"
برای موفقیت در آزمون مهمی مانند وکالت، بایستی با برنامه ریزی و با همراهی یک پشتیبان و یک مشاور خوب، برنامه ی درسی خود را پیش ببرید و مطابق برنامه مطالعه کنید تا به قبولی نزدیک شوید. در طرح پشتیبان آزمون وکالت، یک مشاور خوب، یک مدرس دانشگاه و یک مولف کتب برنامه ریزی آزمون وکالت، دفتر برنامه ریزی کارشناسی ارشد و دفتر برنامه ریزی دانشجو و مولف بیش از 20 مجلد کتاب حقوقی با سابقه ی چندین ساله در امر برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی مختص رشته حقوق جهت قبولی شما از ابتدا تا انتها همراه شما خواهد بود.
خدمات طرح پشتیبان وکالت عبارتند از خدمات مشاوره ی آموزشی- روان شناسی و ایجاد انگیزه و نقشه ی ذهن و آموزش تکنینکهای مرور و تثبیت مطالب و ارائه ی برنامه های هفتگی به داوطلب و اخذ گزارش به صورت مرتب از وی و همچنین ارائه ی برنامه های متنوع و مختلف متناسب با سطح و پایه ی علمی هر داوطلب و همچنین معرفی منابع تشریحی و تستی و آموزش تکنیکهای تست زنی و ....
بیش از 40 هفته تماس مداوم و مشاوره های گوناگون در خصوص وضعیت داوطلب و کنترل پیشروی برنامه و رفع اشکالات و ....
جهت اطلاعات بیشتر و درخواست ثبت نام در طرح پشتیبان وکالت یا دریافت برنامه‌های درسی و اخذ مشاوره تحصیلی از طریق راه‌های ذیل ارتباط برقرار نمایید:
تماس: 09193807472
تلگرام:‌ @mohajer_law
کانال موفقیت و برنامه ریزی آزمون وکالت: @azmoonvekalat1396

چگونه برای آزمون وکالت درس بخوانیم؟
( تکنیک مرور به مثابه‌ی یک معلم و مدرس)
«نکات موفقیت در آزمون وکالت (12)

به منظور موفقیت در آزمون وکالت و کلیدهای طلایی موفقیت در این آزمون علاوه بر برنامه ریزی و آشنایی با منابع متناسب با هر شخص بایستی از تکنیک مرور غافل نشد. تکنیک مرور در حقیقت رمز ماندگاری و رمز موفقیت هر داوطلب است به گونه‌ای که حتی می‌توان بیش از سه‌ماه از دوره‌ی مطالعاتی را به دوره کردن و مرور مطالب اختصاص داد و از معجزات مرور بهره‌مند شد.

در این مطلب قصد داریم برای موفقیت در آزمون مهم و بزرگ وکالت، کلید طلایی موفقیت را در دستان داوطلب بگذاریم.

در این تکنیک شما هر چقدر مطالعه می‌کنید، بایستی ابتدائاً پس از سه روز آن درس را مرور کنید و سپس پس از 7 روز اولین مرور بایستی سپس همان مطلب را مرور کنید و سپس پس از دو هفته از همین زمان مرور کنید و سپس پس از یکماه مجدداً همان مطلب را مرور کنید. به این ترتیب کلیه‌ی مطالب در ذهن شما تثبیت خواهند شد و هر مرحله که جلوتر می‌روید سرعت مطالعه شما افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

* در مرور پس از سه روز یا مرور نخست داوطلب می‌تواند با تست‌زنی طبقه‌بندی مطالب مطالعه‌شده مرور خود را انجام دهد و اشکالی هم ندارد.

در این قسمت تکنیک اصلی مرور به این ترتیب است. وقتی که شما کتاب حقوق مدنی یا آیین دادرسی مدنی یا هر درسی و هر مبحثی را جلوی خودتان میگذارید. پیش از ورود به مبحث مثلاً شروع کنید. مبحث اول مبحث اموال و انواع مال، برای این موضوع میتوانید از فهرست کتاب و همچنین فهرست قانون استفاده کنید. بعد از خودتان بپرسید که چیزی را به یاد دارید!!؟؟ چه چیزی را فراموش کردید یا نمی‌توانید توضیح دهید؟ تصور کنید شما یک معلم و مدرس حقوق هستید و قرار است سه روز بعد همان مطلب را برای یک نفر توضیح دهید. چنین تصوری و جدی گرفتن این امر به شدت در افزایش تمرکز داوطلب اثرگذاری دارد و بایستی آن را جدی گرفت.

یک مدرس و یک معلم برای حفظ آبرو جلوی دیگران و دانشجوها همه‌چیز را خوب می آموزد و خوب توضیح میدهد تا اینکه حفظ آبرو کرده باشد. شما هم همینطور هستید و برای وکالت بایستی حفظ آبرو کنید.

پیش دوستان پیش اقوام و پیش همکلاسیها و هم‌دوره‌ای‌ها بایستی خیلی خیلی حیثیتی تلاش کنید تا موفق بشوید.

بنابراین هر مطلبی را مطالعه میکنید از تکنیک "مثابه‌ی یک استاد و به مثابه‌ی یک مدرس و معلم" بهره بگیرید تا تمرکز شما به شدت افزایش پیدا کند.

پس از این مرحله دقت کنید هر قسمتی که در ذهنتان مانده است به سرعت از آن رد میشوید و هر قسمتی که نمیتوانید توضیح دهید، همان نقطه ضعف شماست. همان مطلبی که روز آزمون از آن تست می آید و شما نمی‌توانید بزنید؛ دقیقاً به همین علت که وقتی از شما سوال شد، نتوانستید به یاد بیارید و پاسخ بدهید.

به عنوان نمونه در قانون مدنی داوطلب با خود میگوید، انواع مال، مال منقول و غیرمنقول و سریع رد می‌شود بعد می‌گوید منقول ذاتی و منقول حکمی و مثالی می‌زند و رد می‌شود و بعد می‌گوید غیرمنقول ذاتی که مثال آن زمین است و بعد می‌گوید غیرمنقول تبعی و مثال آن را هم به ذهن می‌اورد.

تا اینجا داوطلب خوب متوجه میشود، سپس می‌گوید غیرمنقول به واسطه‌ی عمل انسان و یا غیرمنقول حکمی یا در حکم غیرمنقول، این موارد را در ذهن خود اشتباه می‌کند و نمی‌تواند مثال بزند. دقیقاً باید مجدداً همین قسمت را تمرکز کند و مطالعه کند. چرا که از همین مطالب تست‌های فراوانی مطرح می‌شود و داوطلب عاجز از زدن این تست‌ها است و چون فراموش کرده است، اگر هم تست بزند، اشتباه می‌زند. پس یک هفته وقتی مراجعه کنیدف طبیعتاً میزان مطالبی که نمیتوانید توضیح دهید کمتر میشود و میزان فراموشی‌ها اندک‌تر میشود و مثلاً موارد خیلی حفظی از ذهن می‌روند که به مرور مشکل آنها نیز برطرف خواهد شد.

پس از دو هفته از این زمان باز هم موارد فراموشی کمتر میشود و تسلط شما بر مطلب افزایش پیدا میکند.

باید نقشه‌ی ذهنی داشته باشید و هر وقت من یا دیگری از شما بپرسد، دستور موقت و تأمین خواسته، به سرعت سراغ فایل مربوطه در ذهنتان بروید و آن را توضیح دهید. اگر نمی‌توانید یعنی خوب تمرکز نکرده‌اید یا خوب مرور نمی‌کنید و خلاصه یک جای کار می‌لنگد!!!!!

تصور کنید، وقتی از شما می‌پرسند که از کلاس اول برای ما خاطره بگو، ذهن شما به سرعت از بین مقاطع دبستان و دبیرستان و دانشگاه و ... به سراغ آن قسمت می‌رود و به سراغ روز اول مدرسه می‌رود و خاطرش می‌آید که در آن روز مثلاً زنبور نیشش زده است و هر زمان از او بپرسند آماده است و ظرف چند ثانیه در ذهن خود آن فایل را باز می‌کند. مطالب و مواد آزمون وکالت را نیز بایستی این طور آموخت

به امید موفقیت و پیروزی


* جهت بهره‌گیری از خدمات مشاوره و برنامه ریزی برای آزمون وکالت و همچنین طرح پشتیبان وکالت تماس بگیرید یا از مطالب این پایگاه اینترنتی استفاده نمایید.

شماره تماس:‌09193807472


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی