برنامه ریزی آزمون وکالت

این وبلاگ، راه ارتباطی با مولف کتاب دفتر برنامه ریزی آزمون وکالت است.

برنامه ریزی آزمون وکالت

این وبلاگ، راه ارتباطی با مولف کتاب دفتر برنامه ریزی آزمون وکالت است.

این پایگاه، پایگاهی اینترنتی است جهت همراهی دوستان در برنامه‌ریزی آزمون وکالت (طرح پشتیبان وکالت)

"موفقیت و برنامه‌ریزی در آزمون وکالت- مهم‌ترین آزمون حقوقی"
برای موفقیت در آزمون مهمی مانند وکالت، بایستی با برنامه ریزی و با همراهی یک پشتیبان و یک مشاور خوب، برنامه ی درسی خود را پیش ببرید و مطابق برنامه مطالعه کنید تا به قبولی نزدیک شوید. در طرح پشتیبان آزمون وکالت، یک مشاور خوب، یک مدرس دانشگاه و یک مولف کتب برنامه ریزی آزمون وکالت، دفتر برنامه ریزی کارشناسی ارشد و دفتر برنامه ریزی دانشجو و مولف بیش از 20 مجلد کتاب حقوقی با سابقه ی چندین ساله در امر برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی مختص رشته حقوق جهت قبولی شما از ابتدا تا انتها همراه شما خواهد بود.
خدمات طرح پشتیبان وکالت عبارتند از خدمات مشاوره ی آموزشی- روان شناسی و ایجاد انگیزه و نقشه ی ذهن و آموزش تکنینکهای مرور و تثبیت مطالب و ارائه ی برنامه های هفتگی به داوطلب و اخذ گزارش به صورت مرتب از وی و همچنین ارائه ی برنامه های متنوع و مختلف متناسب با سطح و پایه ی علمی هر داوطلب و همچنین معرفی منابع تشریحی و تستی و آموزش تکنیکهای تست زنی و ....
بیش از 40 هفته تماس مداوم و مشاوره های گوناگون در خصوص وضعیت داوطلب و کنترل پیشروی برنامه و رفع اشکالات و ....
جهت اطلاعات بیشتر و درخواست ثبت نام در طرح پشتیبان وکالت یا دریافت برنامه‌های درسی و اخذ مشاوره تحصیلی از طریق راه‌های ذیل ارتباط برقرار نمایید:
تماس: 09193807472
تلگرام:‌ @mohajer_law
کانال موفقیت و برنامه ریزی آزمون وکالت: @azmoonvekalat1396

رمز موفقیت در آزمون وکالت (12)

سه شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۲۸ ب.ظ

«رمز موفقیت در آزمون وکالت (12)»

یکی از مهمترین رمزها و یکی از رازهای موفقیت در آزمون وکالت در هر سال و هر دوره تسلط بر قوانین خاص و آرای وحدت رویه است. قوانین خاص و آرای وحدت رویه در درس حقوق مدنی بسیار بسیار اهمیت دارد و همچنین در درس حقوق تجارت و حقوق جزا نیز اهمیت فراوانی دارد و در موارد متعدد و سالهای مختلفی چه بسا تا 5 سؤال نیز از قوانین خاص و آرای وحدت رویه نیز طرح شده است که در نوع خود ارزش 25 درصدی دارد و تأثیر فراوانی در پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب دارد.


در درس آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی مدنی نیز قوانین خاص می‌تواند اهمیتی به سزا داشته باشد و البته آیین دادرسی مدنی قوانین خاص بیشتری دارد و از این جهت میتواند به نوعی خاص باشد و هم از قانون حمایت خانواده و هم از دیوان و هم از شوراهای حل اختلاف و مسائل داوری و .... طرح سوال بشود.

بیشتر سؤالات از آرای وحدت رویه آیین دادرسی‌ها از مبحث "صلاحیت" است و در مواردی که رأی وحدت رویه در خصوص رفع مشکل صلاحیت صادر شده است، مورد نظر طراحان سؤال بوده است.

نظرات  (۳۱)

ارائه مشاوره حقوقی، قبول پرونده های شما توسط وکلای برجسته ما؛ و همچنین همکاری با وکلای متبحر تیم گروه میزان در هر موضوع و زمینه ای:

http://www.ksymg.com/get-legal-advice/

واقعا عالی بود..
در صورت صدور حکم اجراییه از سوی دادگاه، خوانده می تواند جهت ابطال اجراییه دادگاه، دادخواست دهد و باعث جلوگیری از توقیف اموال شود. با ابطال اجراییه، اجرای حکم اجراییه متوقف می شود
گاهی ممکن است به دلیل اشتباه قاضی در صدور رای، حکم اجراییه به اشتباه صادر شود. در این صورت محکوم علیه یا شخص ثالث می توانند از طریق ابطال اجراییه دادگاه، مانع از اجرای اجراییه شوند.

تامین خواسته در واقع راهکاری است که قانون گذار در اختیار خواهان قرار داده تا خواسته (مال یا اموال مورد دعوا) که در اختیار خوانده ی دعوا قرار دارد را در مدت دادرسی در توقیف قوه ی قضاییه قرار داده و بدین طریق از خواسته در طول دعوا محافظت شود. 

اعتراض به قرار تامین خواسته

وکیل خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟وکیل متخصص، وکیل با تجربه مشابه، وکیل متعهد، وکیل قابل اعتماد یا وکیل منصف و با حق الزحمه مناسب؟چالش اصلی پیدا کردن یک وکیل خوب چیست؟نبود مرجعی جهت بررسی سوابق و میزان رضایتمندی افراد از عملکرد وکلا ؟یا عدم صدور پروانه تخصصی در سیستم حقوقی ایران؟آیا ممنوع التبلیغ بودن وکلا، علت اصلی عدم دسترسی آسان مردم به آنهاست؟
آیا خودروی لیزینگی قابل توقیف برای مهریه است یا خیر؟

خرید لیزینگی بدین معنی است که خریدار خودرو را به صورت اقساطی خریداری می کند و سند خودرو تا زمان پرداخت کامل اقساط در رهن فروشنده ( که معمولا شرکتهای خودروسازی یا نمایندگی های فروش آنها هستند) باقی می ماند.

از آنجا که خودرو به طور کلی قابل توقیف است، باید دید آیا خودرویی که در رهن است مجددا می تواند بابت مهریه توقیف شده و در رهن قرار بگیرد؟ در قوانین ذکر شده است که یک مال معین می تواند در چند رهن قرار بگیرد مشروط به اینکه مجموع این رهن ها از ارزش کل مال بیشتر نباشد. در نتیجه خودروی لیزینگی که در رهن خودروساز قرار دارد به میزان اقساطی که به خودروساز پرداخت شده قابل توقیف برای مهریه می باشد و زوجه می تواند مهریه خود را از این مبلغ دریافت کند.

وکیل خوب، وکیل متخصص و با تجربه یا مشاور حقوقی خوب وکیلی است که در زمینه مورد نظر ما تجربه و تخصص داشته باشد.
از بحث های مهم قانون تجارت، مباحث مرتبط با مدیران و مدیرعامل شرکت است که ظرافت ها و پیچیدگی های بسیاری دارد. در این زمینه این سوال که آیا مدیرعامل تاجر محسوب می شود یا خیر هم اهمیت زیادی دارد زیرا در پذیرش یا عدم پذیرش درخواست اعسار از مدیرعامل تاثیر به سزایی دارد. 
۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۲ امیر حسین احمدی
به عنوان یک قاعده کلی، دادرسی داوری حقوقی بسیار سریعتر از روند دادرسی دادگاه است. همراه با سایر مزیت ها، سرعتی که داوری می تواند در آن صورت بگیرد اغلب منجر به صرفه جویی قابل توجه هزینه ها می شنود
مطالب اموزنده ای درباره استارتاپ ها وجود دارد که لینک انها نیز در این متن گذاشتع ام.
گاهی اوقات پس از مطالبه مهریه توسط زن، مرد از پرداخت آن خودداری می کند. در این صورت زن یا وکیل وی می تواند درخواست توقیف اموال مرد را داده و نسبت به توقیف اموال برای مهریه اقدام کند.

قرارداد پیمانکاری یک سند کتبی است که به جزئیات توافقات بین پیمانکار و مشتری می پردازد. این قرارداد شامل خدماتی است که پیمانکار ارائه می دهد. همچنین مدت زمان انجام کار، غرامت موردنیاز و مواردی از قبیل شرایط عدم افشا، ممنوعیت ها و چگونگی حل و فصل اختلافات در صورت بروز آنها را شامل می شود. این قرارداد مانند سایر قراردادها الزام آور و قانونی است.


اگر شهروندی به دلیل قراردادی به دیگری مدیون باشد، وظیف دارد که دین خود را بپردازد و نمی‌تواند از اجرای تعهداتش بگریزد و میبایست با توجه به زمان تعهد خود، نسبت به پرداخت دین خویش مبادرت ورزد. قانون در راستای حمایت از طلبکاری که به تعهد خویش وفادار است و آن را ایفا می ‌کند، امتیازاتی در نظر گرفته است. این اقدامات تامینی، می ‌تواند تا هنگام صدور حکم قطعی باشد و یا به موجب حکم مستقیم دادگاه صورت پذیرد تا باعث تضمین حقوق طلبکار باشد. یکی از این تضمین ها توقیف اموال بدهکار است که به موجب آن طلبکار می ‌تواند با توقیف اموال بدهکار مانند ملک و ... وی را مجبور به پرداخت بدهی یا دین خویش نماید و در صورت ادای دین، رفع توقیف اموال صورت می‌ پذیرد.

مزایای دادسان :

  • حق عضویتی از شما اخذ نمی گردد

  • ارجاع امور حقوقی بیشتر

  • حق الزحمه مستقیما توسط شما اعلام میگردد

  •  پاسخگویی سیستمی به کاربر و تسهیل ارتباط

 

مراحل ثبت نام:

  • مشخصات و سوابق خود را در فرم ثبت نام وکیل دادسان وارد کنید.

  • دادسان اطلاعات شما را بررسی و ارزیابی می کند.

  • پس از تایید، ثبت نام شما نهایی می شود.

امروزه یکی از سوالات و مشکلات متداول افراد در زمینه حقوقی، اعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظر می باشد و شرایط اعاده دادرسی چه چیزی میتونه باشه
۰۲ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۷ سولماز رضوی
هدف از اعاده دادرسی حقوقی چیست؟

هدف از اعاده دادرسی حقوقی حفظ حق و اجرای عدالت برای افراد است. دادرس نیز مانند سایر افراد در معرض خطا و اشتباه بوده و دلایلی که وجود دارد که صدور رای دادرس دچار اشتباه شده است اجازه نمی دهد که چنین حکمی باقی بماند.

۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۳۰ امیر همدانی
رفع توقیف ملک 
چنانچه فرد تحت شرایط قراردادی به دیگری مدیون باشد، موظف است که دین خود را ادا کند و نمی‌ تواند از انجام تعهداتش شانه خالی کند و می ‌بایست با توجه به زمان تعهد خود، نسبت به پرداخت دین خود اقدام نماید. قانون در راستای حمایت از طلبکاری که به تعهد خویش وفادار است و آن را ایفا می ‌کند، امتیازاتی در نظر گرفته است. این اقدامات تامینی، می ‌تواند تا هنگام صدور حکم قطعی باشد و یا به موجب حکم مستقیم دادگاه صورت پذیرد تا باعث تضمین حقوق طلبکار باشد. از جمله این تضمین ها توقیف اموال بدهکار است که به موجب آن طلبکار می ‌تواند با توقیف اموال منقول بدهکار مانند ملک و ... وی را مجبور به پرداخت بدهی یا دین خویش نماید و در صورت ادای دین، رفع توقیف ملک یا اموال دیگر صورت می‌ پذیرد.

قرارداد استخدام ، قراردادی رسمی بین یک کارمند و یک کارفرماست که شرایط همکاری بین آنها را مشخص می کند.

این قرارداد شامل انتظارات طرفین قرارداد و جبران خسارات است و اغلب برای یک دوره ی زمانی خاص مثلا یک سال منعقد می گردد. 

https://dadsun.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7

۱۰ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۱۱ امیر همدانی
یکی از مشکلات امروز جامعه ی ما، آشنا نبودن شهروندان با حقوق خود می باشد. بدین جهت اکثر افراد در ایران نمی دانند که مطالبه ی مهریه حتی پس از وفات زوج نیز ممکن است و از آن جایی که مهریه طلب ممتاز محسوب می شود هنگام ترکه ی ارث طلب زوجه ی متوفی حتما باید پرداخت شود.
عملیات اجرایی یک اصطلاح حقوقی می باشد و در واقع به عملیات اجرای سند یا حکمی گفته می شود که توسط اجرای ثبت یا دادگاه صورhttps://dadsun.ir/%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8Cت گرفته است.

۱۲ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۴ توقیف اموالی
توقیف اموال برای مهریه به روش های متعددی صورت می گیرد
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۰۸ امیر حسین احمدی

حضور نمایندگان فروش برای موفقیت در هر کسب و کاری الزامی است زیرا مهم است که محصول شما به درستی به بازار عرضه شود تا تاثیر مثبتی بر روی برند شما داشته باشد. اگر شما قصد دارید که یک کارمند یا نماینده ی فروش برای فروش محصول خود استخدام کنید قرارداد نمایندگی انحصاری الزامی است. نمایندگان فروش در واقع نمایندگان شرکت شما هستند و مسئولیت بزرگی بر عهده دارند. به خاطر داشته باشید که هرگونه توافق شفاهی می تواند در نهایت منجر به بروز اختلاف شود. بنابراین برای محافظت از خود و کسب و کارتان لازم است که تمام نمایندگان فروش، یک قرارداد انحصاری را قبل از شروع همکاری امضا کنند.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در پایان قرارداد اجاره ممکن است، پیش بیاید تخلیه نکردن ملک توسط مستاجر است. قانون در این خصوص برای موجر چاره ای اندیشده که حق خود را از مستاجری که قانون را زیر پا گذاشته بگیرد، که این راه چاره با توجه به این که قرار داد اجاره رسمی بوده یا عادی متغییر است .

انواع اعاده دادرسی:
  • الف- اصلی: بنابر بند الف ماده ۴۳۲ قانون دادرسی مدنی، اگر درخواست کننده اعاده دادرسی، مستقلاً و بدون اینکه دعوایی درجریان رسیدگی در دادگاه تجدید نظر یا بدوی باشد آن را درخواست نماید، این درخواست، درخواست اعاده دادرسی اصلی محسوب می شود که باید ضمن درخواست به دادگاه ذی صلاح ارائه شود. به عبارتی در این نوع اعاده دادرسی، متقاضی که یکی از طرفین می باشد، درمورد حکمی که سابقاً از سوی دادگاه بدوی و یا تجدید نظر صادر شده، می تواند به طور مستقل درخواست اعاده دادرسی کند.
  • ب-طاری: بنابر بند ب ماده ۴۳۲ قانون دادرسی مدنی، برخلاف اعاده دادرسی اصلی که پرونده‌ای در حال رسیدگی نیست تا ضمن آن اعاده دادرسی مطرح شود، اعاده دادرسی طاری در حین انجام مراحل دادرسی مطرح می شود. به عبارتی دیگر، اگر در ضمن یک دادرسی، حکمی به عنوان دلیل ارائه شود و طرف مقابل نسبت به آن درخواست اعاده دادرسی نماید، این درخواست، درخواست اعاده دادرسی طاری نام دارد.

https://dadsun.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%B8%D8%B1

به محض ارسال درخواست خود از طریق سامانه دادسان، رزومه ی بهترین وکیل طلاق متخصص و با تجریه را بگیرید. در واقع ما در دادسان این امکان را فراهم میکنیم که شما رزومه، شرح سوابق و همچنین نتیجه ی نظرسنجی سایر کاربران در مورد وکلای طلاق را بررسی کرده و در نهایت با توجه به مشکل حقوقی و بودجه ی مورد نظرتان بهترین خدمات را از بهترین وکیل متخصص طلاق در کمترین زمان دریافت کنید.

وکلای طلاق ما همواره با دانش به روز خود و همگام با تغییرات جدید قوانین طلاق، برای حل مشکلات طلاق شما آمادگی خواهند داشت.

فرآیند مطالبه مهریه، توقیف منزل مسکونی برای مهریه، توقیف مستمری یا حقوق برای مهریه و هر نوع توقیف اموالی در جهت وصول دین مهریه، پیچیدگی ها و جوانب بسیاری دارد. تعدد مسیر های قانونی برای وصول مهریه، انتخاب بهترین و کم هزینه ترین مسیر را دشوار می سازد. لذا توصیه می گردد اگر قصد ارائه دادخواست مطالبه یا توقیف اموال مدیون را دارید یا دادخواست شما در حال بررسی می باشد، از مشاوره حقوقی یا حضور وکیل در این مسیر بهره ببرید. استفاده از مشاوره حقوقی و استخدام وکیل متخصص مطالبه مهریه، وصول کامل حقوق شما را میسر میکند.

در سامانه ی دادسان شما می توانید وکلای خانواده متخصص و با تجربه را پیدا کرده و از بهترین وکیل خانواده که حائز ویژگی های مدنظر شما است مشاوره حقوقی بگیرید. وکلای خانواده حاضر در دادسان، در زمینه ی خانواده از بهترین وکلای خانواده هستند.

وکلای طلاق تهران در سامانه دادسان با نیازهای قانونی طلاق کاملا آشنایی داشته و به شما در این زمینه کمک می کنند

دادسان، بستری برای انتخاب هوشمندانه وکیل

قرارداد پیمانکاری چیست؟

قرارداد پیمانکاری سندی مکتوب می باشد که به جزئیات توافقات بین پیمانکار و مشتری می پردازد. قرارداد پیمانکاری شامل خدماتی است که پیمانکار ارائه می دهد. در تنظیم قرارداد پیمانکاری مواردی از قبیل مدت زمان انجام پروژه و جریمه های مورد نیاز ذکر می شود. قرارداد پیمانکاری مانند سایر قراردادها الزام آور و قانونی است.

به فردی وکیل گفته می شود که از طرف فرد حقوقی یا حقیقی دیگری، به موجب عقد وکالت، وکیل برای انجام کاری متعهد شود. عقد وکالت عقدی جایز است که در چارچوب قانون منعقد میشود. طرفین وکالت، وکیل و موکل نامیده می شوند.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی